De vraag
Het nieuwe kabinet moet meer aandacht hebben voor onze natuur. Het belang van de natuur moet hoger op de politieke agenda komen te staan.
Ons inzicht
Iedereen houdt van boswachters. Ze zijn geliefd, betrouwbaar en herkenbaar. Als deskundigen op het gebied van de natuur zijn ze een autoriteit waar politici iets van aannemen. We gaven hen de hoofdrol in deze campagne.
De campagne
Onze boodschap was: “We moeten de natuur in Nederland beter beschermen.” Uit ons representatieve onderzoek bleekt dat 8 op de 10 Nederlanders het daarmee eens is. Hiermee haalden we veel media, waaronder het NOS journaal.
We maakten video’s, social media content en DOOH reclame op het station en rond het Kamergebouw. We lieten Kamerleden (van de VVD tot de Partij voor de Dieren) video’s over hun favoriete natuurgebied zien. En de boswachters kwamen voor het eerst naar Den Haag om van zich te laten horen. Dat deden ze massaal! Natuurmonumenten voerde in samenwerking met Blyde nog een idee van ons uit: een grote boswachtersmars rond de Tweede Kamer.
Resultaat